Ini Nasib Empat Pelakon 'Cannibal Holocaust' Selepas Filem Ditayangkan!

Cannibal Holocaust merupakan sebuah filem kanibal yang sangat menggerunkan. Ramai yang menontonnya muntah dan tak dapat teruskan menonton sehingga tamat. Malah, ramai menyangka bahawa empat kru filem yang hilang benar benar hilang. 


Tetapi, semua itu satu pembohongan sahaja kerana pengarah filem ini mendedahkan yang semua pelakon perlu menandatangani kontrak untuk tidak muncul dalam mana mana filem selepas itu.

Bra untuk hangatkan malam jumaat korang:

https://s.shopee.com.my/3q3xWZOzES

Kalau nak tahu, dalam kontrak, diorang ni perlu stay hidden selama 1 tahun selepas filem ditayangkan. Namun, kontrak tersebut terpaksa dibatalkan kerana pengarah didakwa di mahkamah dan mahkamah desak supaya empat pelakon ni munculkan diri untuk melucutkan dakwaan bunuh ke atas pengarah filem ni.

Filem filem kanibal lain:

Eaten Alive (1980) https://youtu.be/zzSURACxUDI

Cannibal Ferox (1980) https://youtu.be/zzSURACxUDI

Slave of the Cannibal God (1978) https://youtu.be/jmrL5mwoOE0


Ini empat pelakon Cannibal Holocaust yang dikatakan hilang itu.

1. Alan Yates (pengarah)


Alan Yates merupakan seorang pengarah dan ketua team kru dokumentari dalam filem Cannibal Holocaust. Dia dilakonkan oleh Carl Gabriel York. Carl Gabriel York telah menghadiri satu ujibakat rahsia untuk filem ini dan soalan yang ditanya "Adakah kau sedia untuk ke Selatan Amerika untuk sebulan?" dan "Apa saiz kasut yang kau pakai?"

Dia merupakan aktor gantian selepas pelakon asal tarik diri selepas kostum untuk pelakon itu telah pun disiapkan. Carl Gabriel York kebetulan ada saiz badan dan kasut yang sama dan dia terus diterima.

Tiga hari lepas audition, dia terus diterbangkan ke Bogota, Colombia tanpa mengetahui apa apa pasal filem yang bakal dia berlakon. Malah, dia tidak diberikan sebarang salinan skrip sepanjang penggambaran filem berkenaan walaupun dia ialah watak utama.

Selepas Cannibal Holocaust, dia banyak membintangi siri TV. Filem keduanya selepas Cannibal Holocaust ialah Jack The Bear pada 1993 dan filem terakhirnya ialah pada 1999 iaitu Idle Hands. 

2. Faye Daniels (penulis skrip)

Faye Daniels merupakan watak penulis skrip dalam filem ni. 

Dia tidak bersetuju dengan tindakan pengarah tetapi terpaksa pasrah. Wataknya dilakonkan oleh Francesca Ciardi dan mash aktif berlakon sehingga kini. Filem terakhirnya ialah Death Walks pada 2016.

3. Jack Anders (jurukamera)

Jack Anders merupakan pembantu kepada idea idea gila Alan Yates. Dalam filem tersebut, dia digambarkan sebagai seorang yang sudah berkahwin dan ada anak lelaki.Dia juga seorang drummer untuk kumpulan bernama The Monsters. 

Wataknya dilakonkan oleh Perry Pirkkanen. Dia terpilih untuk menyertai penggambaran Cannibal Holocaust pengarah Ruggero Deodato sedang mencari pelakon yang tidak dikenali untuk filem tersebut. 

Kalau nak tau, dialah yang membunuh dan menyembelih tuntung (macam penyu) dalam filem ni. Walaupun dalam filem tersebut kita nampak dia bunuh tuntung tu dengan kejam, dia dilaporkan menangis dan menyesal selepas selesai penggambaran babak dia pegang kepala tuntung yang dah dipenggal.

Dia juga turut muncul dalam filem Cannibal Ferox (1981) dan tidak aktif berlakon selepas itu.

4. Mark Tomaso (jurukamera)



Merupakan jurukamera kedua untuk team dokumentari yang hilang. Wataknya dilakonkan oleh Luca Barbareschi. Pada 2008 hingga 2013, dia merupakan seorang ahli politik yang merupakan wakil wilayah Sardinia, sebuah wilayah di Semenanjung Italia.


Dia aktif dalam penerbitan filem dan siri televisyen di Itali namun mempunyai masalah disiplin dan kontroversi.



===========================

LIKE DAN FOLLOW KAMI DI FACEBOOK

==========================================

Catat Ulasan

0 Ulasan